صفحه اصلی     قوانین سایت     راهنمایی پرداخت آنلاین     درباره ما    ارتباط با ما

 

دانش پلاس

دانش پلاس مرجع دانلود مقالات، پروژه، پایانامه ،جزوه، پاورپوینت، گزارش کارورزی،در رشته های مختلف

 

 

پاورپوینت انواع تصمیم گیری در مدیریت

تصمیم گیری و روش حل مسئله:
مساله و مدیریت
تصمیم گیری مترادف اداره کردن است.
تصمیم گیرنده کیست؟فردی است که آماده است در تقاطع  در یکی از مسیرها پا بگذارد.
رخداد مسئله در ضمن کار امری طبیعی است. به دو صورت بروز می کند :الف)آنی  ب)طویل مدت
تنها راه حل رفع مشکل است. زیرا فرار از مشکلات موجب بروز مشکلات فراوانتر وباپیچیدگی بیشتر خواهد شد.
روش حل مسئله :
1.شناخت و تعریف مسئله 2.بررسی مسئله 3.مطالعه و بررسی راه حل های ممکن 4.گزینش و انتخاب  راه حل مناسب 5.اجرای راه حل انتخاب شده 6.ارزشیابی از کار انجام شده 7.تهیه گزارش نهایی

تصمیم گیری:
صاحبنظران علم مدیریت می گویند:مدیریت چیزی جز تصمیم گیری نیست.
سیمون عقیده دارد تصمیم گیری جوهر و اساس مدیریت تلقی می شود.
مدیر در انجام وظایف خود  برنامه ریزی سازماندهی  کنترل و کارگزینی  اجرا و نظارت نیاز به تصمیم گیری دارد.
تصمیم گیری به سه دسته تقسیم می شود: تصمیم گیری سازمان یافته  تصمیم گیری هدفمند تصمیم گیری کارآمد
سیمون چهار گام برای تصمیم گیری برشمرده است: هوشمندی  طراحی  گزینش   اجرا
                      
11 اسلاید

 

پاورپوینت نظام پیشنهادات

مشاركت ونظام پيشنهادات ( Suggestions system)
تاريخچه نظام پيشنهادات
ژاپن
ژاپن اولين كشوري بود كه نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها را در سال 1721 و به گونه اي استراتژيك و بنياني مطرح و پياده نموده است.
سال 1721 در ژاپن يك جعبه كوچكي قرار داده شده بود تا مردم نظراتشان را در اين جعبه كوچك بياندازند، اين جعبه ها به دستور شوگان هشتم موسوم به يوكوشيمين توكوگاوا نهاده شده بود، همه شهروندان اين اجازه را داشتند كه پيشنهادها، درخواستها و حتي شكايتهايشان را به اين جعبه بياندازند.
بنظر شوگان ها اين روش بهترين مكانيسم جهت درك نظرات
 و ديدگاههاي مردم نسبت به خط مشي هاي حكومتي بود
27 اسلاید

 

پاورپوینت تکریم ارباب رجوع

اين مجموعه مشتمل بر 7 بخش و 143 اسلايد آموزشي برگرفته از متون و کتب داخلي و منابع ترجمه شده مي باشد .  
طرح تکريم ارباب رجوع و جلب رضايت مراجعين

بخش اول
جايگاه انسان در قرآن
ضرورت تکريم ارباب رجوع
تکريم ارباب رجوع نوعي مديريت اسلامي

 وحدت در اهداف
عدالت در رفتار
صداقت در گفتار
مديريت مستمر
نتيجه نهائي
بخش دوم : مقدمه
پيشنهاد طرح
اهداف طرح تکريم ارباب رجوع
مباني اعتقادي طرح تکريم ارباب رجوع
مفهوم تکريم
تعريف ارباب رجوع – تعريف مشتري
انواع ارباب رجوع
                        * از نظر نوع مراجعه
                        * از نظر سطح رضايتمندي
                        * از نظر ويژگي هاي شخصيتي
اهميت ارباب رجوع – اهميت مشتري
انواع نگرش به مشتري
جلب رضايت مشتري چيست ؟

 

پاورپوینت مدیریت زمان

مديريت زمان
برنامه آموزش  مديريت زمان در يک هفته
خود ـ ارزيابی
تسلط بر مکاتبات اداری
برنامه ريزی
مديريت جلسات
مديريت پروژه ها
مهار کردن تماس های تلفنی
نکات ديگری در باره ی مديريت زمان و باز نگری
خود ـ ارزيابی
تحليل نحوه کنونی صرف زمان
شناخت عوامل اتلاف زمان
تغيير عادات وروشهای پيشين
41 اسلاید

 

پاورپوینت مدیریت تحول

مديريت تحول در سازمان
فصل اول آشنايي با مديريت تحول
مديريت تحول در سازمان
فصل دوم
تعاریف تحول سازمان
مديريت تحول در سازمان
فصل سوم
نقش ارزشها، پیش فرضها و باورها در تحول سازمان
مديريت تحول در سازمان
فصل چهارم
مبانی تحول سازمان
مديريت تحول در سازمان
فصل پنجم
مدیریت فرآیند تحول سازمان

 

‌پاورپوینت تئوری سازمان رابینز

نام درس : تئوری های مدیریت  پیشرفته
نام منبع :‌تئوری سازمان
تالیف : استیفن رابینز
ترجمه : دكتر سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد
اهداف كلی و جایگاه درس :
مطالعه ساختار و طراحی كلام از دیدگاه كلان
آشنایی با مفاهیم سازمان و مدیریت به منظور كاربرد بالقوه مسائل و تئوری های سازمان و فرآیندهای مدیریتی شامل برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت ، هماهنگی و كنترل و نظارت
فصل اول كلیات:
هدف : تعریف سازمان ، ساختار ، طراحی سازمان و تئوری های مربوطه
264 اسلاید

 

پاورپوینت نظریه های تعارض

نظریه های تعارض

1- نظریه سنتی :تعارض را مذموم می دانست ونظری منفی درباره اش داشت .

2- نظریه روابط انسانی :تعارض در تمام گروه ها و سازمانها یک رویداد طبیعی است و به دلیل چاره ناپذیر بودنش مکتب رفتاری آن را توصیه می کند .

3- نظریه تعامل گرا : در مقایسه با شیوه رفتاری که تعارض را می پذیرد کمک اصلی شیوه تعامل گرا تشویق رهبران گروه ها به حفظ حداقل تعارض مستمر است . منظور از حداقل اندازه ای است که گروه را زنده انتقاد کننده از خود وخلاق نگه دارد .


انواع تعارض
تعارض کارکردی functional conflict
تعارض غیر کارکردی dysfunctional conflict
نظریه تعامل گرا همه تعارض ها را خوب نمی داند بعضی از تعارض ها حامی اهداف گروهند و عملکرد ان را بهبود می بخشند چنین تعارض هائی کارکردی یا سازنده نام دارند . در مقابل تعارض هائی وجود دارند که مانع کارکرد گروه می شوند که به آنها اشکال غیر کارکردی می گوییم .
10 اسلاید

 

پاورپوینت نظریه آشوب

نظریه آشوب

    تئوری آشوب
        (نظم در بی نظمی)

تئوری پیچیدگی چیست ؟
تا چندی قبل اندیشمندان جهان را مجموعه ای از سیستم هایی تصور می کردندکه مطابق با قوانین جبری طبیعت ، به طریقی مشخص و قابل پیشبینی ، در حال حرکت هستند . اکنون آنان بر نقش خلاقانه بی نظمی و آشوب تاکید کرده و جهان را مجموعه ای از سیستم هایی میدانند که به شیوه های خود سازمان ده عمل می نمایند . این علم جدید ، تئوری پیچیدگی  یا پویایی غیر خطی نامیده می شود.

واژه آشوب چه معنی می دهد ؟
واژه chaos به طور سنتی به عنوان بی نظمی و آشوب و فقدان هر گونه ساختار یا نظم تعریف می شود . تعریف جدید آشوب اشاره بر آن دارد که بی نظمی  ممکن است که صرفا سطح بالایی از پیچیدگی باشد که شاید از فرایندهای قطعی ناشی شود .

هيلز در 1990 آشوب يا بي نظمي را اينگونه تعريف مي كند :  بی نظمی و آشوب نوعی نظم در بی نظمی است . بی نظم از آن رو  كه  نتايج آن بی نظمی منظم غير قابل پيش بيني است ومنظم بدان جهت كه از نوعی قطعيت برخوردارست.

آدامز آشفتگی را اينگونه تعريف می كند : از آشفتگی زندگی زائيده می شود درحاليكه ازنظم عادت به وجود می آيد.

43 اسلاید

پاورپوینت بازاریابی سبز |سری دوم

هماهنگ کردن زنجیره تامین پایدار با نیازهای بازاریابی سبز
چکیده:
مقدمه:
بازبینی ادبیات تحقیق:
رویکرد:
جدول 1- کدهای کاربردی در یافته های مطالعه موردی
یکپارچه سازی مدیریت زنجیره تامین سبز به کمک عملکرد بازاریابی:
تطبیق بازار
مدیریت تقاضا
تبادل اطلاعات
طراحی شبکه
به تاخیر انداختن و استراتژی های محصول
توانمندی عرضه کننده
روش تدارکات برای رسیدن به اهداف اجرایی
توقف در برابر عدم ثبات در زنجیره تامین
نتیجه گیری:
محدودیت ها و مفاهیمی برای تحقیقات بعدی:
18 اسلاید

پاورپوینت تئوری انتشار نوآوری ها

 مبدعین وسالهای تقریبی شروع این تئوری
تئوری انتشار نوآوری(Diffusion of Innovation)
تئوری انتشار نوآوری از تئوری های سطح اجتماعی بوده واز 4 مولفه یا عنصر
 اصلی تشکیل یافته است:
ویژگی های یک ایده نو در اتخاذ آن بوسیله مردم موثرند، که برخی از ویژگی های مهم آنها در زیر آمده است:
میزان شباهت اعضای گروه به همدیگر:
استفاده از شبکه های اجتماعی:
 جنبه های مهم سیستم اجتماعی:
عامل تغییر:
رهبران اعتقادی:
24 اسلاید

پاورپوینت عوامل اثرگذاری بر کارکرد منابع انسانی

عوامل اثرگذاری بر کارکرد منابع انسانی
الف- عوامل محیطی

1- شرایط اقتصادی
2- تکنولوژی
3- سازمان های کارگری و کارفرمایی
4- رقبا
5- فرهنگ اجتماعی
6- وضعیت جغرافیایی
7- قوانین و مقررات حکومتی
8- ملاحظات سیاسی – اجتماعی
9- نیروهای بین المللی
10 – ساختار جمعیتی
آقاي تارو در سال 1992 در كتاب «رويارويي بزرگ» پيش بيني مي كند كه قرن 21 را كداميك از سه قطب بزرگ اقتصادي دنيا؛ يعني ژاپن، اروپاي متحد و آمريكا اداره خواهندكرد. وي دركتاب خود اين سه قطب بزرگ را از نظر موقعيت اقتصادي، فرهنگي و نظامهاي مديريتي مقايسه مي كند. جالب اينكه يك بخش اساسي از كتاب نيز به تحليل مقايسه اي مديريت منابع انساني بين اين سه قدرت اقتصادي اختصاص دارد. البته صراحت ندارد كه كداميك از اين سه قطب زمام امور جهان را در قرن 21 به دست خواهد گرفت، منتها تلويحاً مي توان استنباط كرد كه نظر مساعدي نسبت به ژاپن دارد و يكي از نقاط قوت ژاپني ها را مديريت منابع انساني مي داند كه   مي تواند بهره وري و كيفيت را به مزيت رقابتي سازمانهاي ژاپني تبديل كند.
23 اسلاید

پاورپوینت مدیریت ریسک

مدیریت ریسک
هشدار
خطر
ریسک
احتیاط
مراقبت
مخاطره


پیش آزمون:
1.  مسؤلیت مدیریت ریسک بیشتر متوجه کیست؟
مدیر عامل
هیئت مدیره
مدیران عملیاتی
مدیران ستادی
همه موارد فوق
پیش آزمون
2.  کدام روش زیر را مناسب می دانید
یک واحد مشخص در سازمان امور مدیریت ریسک را بر عهده گیرد (مدیر ریسک)
همه واحدهای سازمان مسئول مدیریت ریسک شوند
هر واحد یک نماینده در ستاد ریسک سازمان معرفی کند
3.  بیمه یک نوع انتقال ریسک محسوب نمی شود
غلط
درست

69 اسلاید

پاورپوینت مركز ارزشيابي و توسعه منابع انساني ومديريت گروه سايپا

مركز ارزشيابي و توسعه منابع انساني ومديريت گروه سايپا

نام شرکت
شركت ايراني توليد اتومبيل (سايپا) سهامي عام
موضوع فعاليت
توليد و ساخت انواع خودرو سبك و سنگين و اجزا و  لوازم و قطعات يدكي آنها   و فروش  آوردها و همچنين انجام هر نوع سرمايه گذاري و عمليات صنعتي  بازرگاني و خدمات سود آور
تاريخ تاسيس :1345
تعداد پرسنل : 8500 نفر

چشم اندازگروه سايپا
خودرو ساز جهاني
انتخاب اول مشتريان ايراني
همكار برگزيده خودروسازان جهاني
توانمندي منابع انساني
دليل اول انتخاب محصول توسط مشتريان ايراني
الگوي پيشرفت علمي و صنعتي در سطح كشور
علت اول انتخاب به عنوان همكار برگزيده خودروسازان جهاني
24 اسلاید

پاورپوینت ارزشيابي و پايش برنامه هاي آمادگي براي شرايط فوق العاده

ارزشيابي و پايش برنامه هاي آمادگي براي شرايط فوق العاده
ارزيابي و پايش
براي تعيين ميزان آمادگي سيستم در مواجهه با شرايط ويژه ناچار به ارزشيابي و پايش هستيم تا بتوانيم:
سياستهاي خود را اصلاح نماييم
ميزان آسيب پذيري خود را تعيين كنيم
برنامه ريزي نماييم
سازماندهي نماييم
آموزشهاي لازم را ارايه نماييم

روشهاي مختلف ارزشيابي و پايش
تحليل سيستم

ارزشيابي برنامه

ارزشيابي از طريق checklist

ارزشيابي از طريق مانور و تمرين

19 اسلاید

پاورپوینت آشنايي با SPSS

موسسه عالى آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزىآشنايى با SPSSمدرس دكتر فرج اله رهنوردكارشناسى ارشد مديريت دولتى
تحليل آمارى (Statistical Analysis)
هر آناليز آمارى شامل مراحل زير است:
 توصيف داده‌ها: نمايش و خلاصه كردن داده ها
آزمون فرضيات: نتيجه گيرى در مورد گروه بزرگتر (جامعه) از روى اطلاعات به دست آمده در يك نمونه
ارزيابى روابط: مطالعه روابط بين متغيرها
151 اسلاید

 


آخرین مطالب سایت

دانلود اپلیکیشن وب سایت دانش پلاس

سفارشات انجام انواع پروژه های دانشجویی

دریافت مقالات دلخواه شما

از طریق نرم افزار اندروید دانش پلاس

نرم افزار اندروید دانش پلاس

ضمانت پرداخت

Scroll to top