دانش پلاس

دانش پلاس مرجع دانلود مقالات، پروژه، پایانامه ،جزوه، پاورپوینت، گزارش کارورزی،در رشته های مختلف

 

 

پورتال های سازمانی رویکردی نوین در مدیریت شبکه محور

عنوان مقاله پورتال‌هاي سازماني: رويكردي نوين در مديريت شبكه محور
نويسنده حجازي، سيد عليرضا
زبان فارسي
چكيده گسترش كاربردهاي فناوري اطلاعات در عرصه فعاليت‎هاي اقتصادي و اجتماعي سبب ابداع و ارائه راه حل‌ها و راهكارهاي مختلف شده ‎است. طبيعي است كه هر يك از اين روشها و ابزارها، مبتني بر نيازي خاص و در جهت رفع مشكلات موجود ابداع و به خدمت گرفته شده اند. پورتال‌هاي سازماني نيز با در نظر گرفتن نيازهاي اطلاعاتي در حوزه مديريت مبتني بر شبكه يا اصطلاحاً شبكه محور طراحي و بكارگيري شده‎اند. امروزه كمتر مؤسسه يا سازماني را در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه مي‎توان يافت كه از فناوري پورتال بي‌بهره باشد و از آن در جهت پشتيباني از اهداف سازماني استفاده نكرده باشد. پورتال‌هاي سازماني جداي از خدماتي كه در عرصه باز سازمان با اعمال مديريت متمركز ارائه مي‌كنند، فرصت‎هاي نويني را متناسب با توان اقتصادي و اجرايي سازمانها فراهم مي‎نمايند. اين بدان مفهوم است كه پورتال‌هاي سازماني زمينه همكاري‎هاي متقابل و امكان بهره‎برداري از توانائيهاي حرفه‎اي و سرمايه‎گذاري مشترك را در فعاليت‎هاي بازرگاني فراهم مي‎سازند. آنچه در پي مي آيد، تشريح نقش و كاركرد پورتال‌هاي سازماني در مديريت شبكه محور است.

 

رويارويي كشورهاي در حال توسعه با چالش ها تكنولوژي

شيوه هاي رويارويي كشورهاي در حال توسعه با چالش هاي تكنولوي هاي نوين اطلاعات و ارتباطات
ICT(Information-Communication Technology  تكنولوژي هاي جديد اطلاعاتي ارتباطي شامل تمامي فن آوري هايي است كه گونه هاي مختلف ارتباطات را ميان انسان ها با يكديگر ، انسان ها با سيستم هاي الكترونيكي و سيستم هاي الكترونيكي با هم ميسر مي سازد به نظر مي رسد كه نگاه جهانيان به اين پديده بر طيفي از شيفتگي تا انزجار قرار مي گيرد كه در يك سوي آن ، جهت گيري كاملاً مثبت ، همراه با شيفتگي و انتظار دستيابي به دموكراسي جهاني و مدينة فاضله ديده مي شود كه تجسم همپوشي فرهنگي بخشي از انواع نگاه هاي كاملاً مثبت به آن است و در آن سوي (Cultural Overlar) و (Push Information) طيف جهت گيري منفي قرار دارد كه با اصطلاح فشار اطلاعات منفعل شدن مخاطب و شكل گيري بزرگراه‌هاي مصرف شروه و به حوزة تلاش به منظور نجات جامعه بومي وارد و با توصيف وضعيت به صورت امپرياليسم فرهنگي و تهاجم فرهنگي از سرانجام بي‌مليتي و‌آمريكايي شدن سخن مي گويد .
شايد بتوان مقدمة ورود كشورهاي در حال توسعه به عصر ICT را آغاز دهه 1990 دانست كه با پوشش گستردة آسيايي شروع به كار كرد . تحقيقات نشان مي دهد كه STAR شبكة ماهواره‌اي برخي از حكومت ها درآسيا بدون شناخت دقيق وضعيت و آينده نگري ، هر كدام در جايي از آن طيف شيفتگي تا انزجار قرار گرفتند ، به گونه‌اي كه عكس العمل آنها در شش دسته جاي گرفت . دستة اول ، كشورهايي بودند كه نه تنها استفاده از تلويزيون ماهواره‌اي را مجاز دانستند ، بلكه تسهيلاتي نيز براي دريافت برنامه ها به وسيلة مردم فراهم كردند . مانند سنگاپور و كويت ، گروه دوم كشورهايي كه مانعي ايجاد نكردند ، اما با تعيين ماليات براي نصب آنتن ، به طور غيرمستقيم با عمومي شدن آن مقابله كردند . مانند پاكستان . گروه سوم كشورهايي كه مجاز دانستند ولي اقدامات رقابتي را نيز آغاز كردند . مانند هند ، اندونزي ، كرة جنوبي و سريلانكا . گروه چهارم كشورهايي كه با پشتوانة امكانات قوي خود پيش از ممنوعيت ، در رقابت موفق شدند .

 

رویکرد تی . ئی ای.ام در ارزیابی عملکرد منابع انسانی

موضوع:
رویکرد تی . ئی ای.ام
در ارزیابی عملکرد منابع انسانی

چکیده
ارزیابی اثربخش عملکرد منابع انسانی موضوعی است که فکر بسیاری از مدیران را به خود جلب کرده است. اغلب آنان به دنبال رویکرد یا راهکار عملی هستند از طریق آن بتوانند عملکرد کارکنان خود را بهبود بخشیده و زمینه های رشد و تعالی را فراهم ساخته و بر مزیتهای رقابتی خود بیفزایند. اثربخشی ارزیابی عملکرد به عواملی از قبیل دانش و شناخت مدیران نسبت به روشها و الگوهیا ارزیابی عملکرد، حنایت همه جانبه آنان از برنامه هیا ارزیابی عملکرد، مشارکت دادن کارکنان در برنامه های ارزیابی، بررسی عینی و منصفانه عملکرد کارکنان، تدوین برنامه عملی بریا ایجاد زمینه های بهبود عملکرد و زدودن عوامل استرس زا در ارزیابی بستگی دارد.

 

روانشناسی انگیزش

روانشناسی انگیزش
    رفتارهای انسان به استثنای برخی بازتاب‌های ساده به «انگیزه» (Motive) بستگی دارد. به عبارت دیگر ، ظهور رفتار انسان تنها به وجود محرک و متغیرهای ژنتیک وابسته نیست، بلکه شدت و فرکانس متغیرهای مداخله‌گر درون ارگانیزمی (درون انسان) در پدیدآیی رفتارهای انگیزشی سهم بسزایی دارد.   
رفتارهای انسان به استثنای برخی بازتاب‌های ساده به «انگیزه» (Motive) بستگی دارد. به عبارت دیگر ، ظهور رفتار انسان تنها به وجود محرک و متغیرهای ژنتیک وابسته نیست، بلکه شدت و فرکانس متغیرهای مداخله‌گر درون ارگانیزمی (درون انسان) در پدیدآیی رفتارهای انگیزشی سهم بسزایی دارد. فرایندهای انگیزشی جهت و شدت رفتارهای هدفمند را تعیین می‌کنند و افراد این فرایندها را در ذهن خود به صورت امیال آگاهانه تجربه می‌کند.
● تعریف انگیزش

 

مقاله روابط انسانی

روابط انساني در مديريت
مقدمه
اهميت و توجه به روابط انساني و نقش غيرقابل انكار آن در جهت اهداف سازمانها و جوامع امروزي بر كسي پوشيده نيست ، اين جايگاه بحدي ‏است كه بسياري از صاحبنظران علم مديريت ، مديريت را علم، هنر و يا فن برقراري روابط با انسانها معرفي كرده‌اند. در مكتب انسان‌ساز و ‏حياتبخش اسلام تاكيد ويژه‌اي بر روابط انساني و ارتباط صحيح و اصولي و توام با اخلاق حسنه با حفظ كرامت انسان در تمامي سطوح گرديده و ‏در اين رابطه مديران و رهبران مسلمان ميبايست نخست ديدگاه اسلام در زمينه مديريت و روابط انساني و ارزشهاي حاكم بر آن را شناخته و پس ‏از شناخت و بررسي خصوصيات و ويژگيهاي آن جهت تحقق و عينيت بخشيدن به آن اقدام نمايند.

 

رابطه بين فرهنگ سازماني و عملكرد

تعيين فرهنگ سازماني به منظور بهبود عملكرد سازماني
چكيده :
 درسال 1999 شورايي بنام شوراي سلامت خانواده درپنسيلواينا ، براي تعيين نقاط ضعف ضمعف وقت سازماني به بررسي فرهنگ پرداختن و آن را به معيارهاي خاص عملكرد نسبت دادند .
اين شورا 600 سازمان را بررسي كرد ومتوجه شد 25 درصد سازمانها تنها برروي سه خصوصيت توسعه قابليت ، توانا سازي وسازمانهاي يادگيرنده تمركز دارند . وتنها 3 درصد ازانها روي خصوصيتات مهمي مثل مديريت استراتژيك وتمركز به مشتري كارمي كند .
واژگان كليدي
هدف يا رسالت ، پيچيدگي ، سازگاري ، هماهنگي
مقدمه :

 

توانمندسازی کارکنان doc

راهکارهای توانمندسازی کارمندان
    نیروی انسانی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر سازمان است. مدیران، گردانندگان این نیروی مهم هستند و توانمدسازی کارمندان، همواره جزء هدف‌های یک مدیر موفق می‌باشد.    
نیروی انسانی از ارزشمندترین سرمایه‌های هر سازمان است. مدیران، گردانندگان این نیروی مهم هستند و توانمدسازی کارمندان، همواره جزء هدف‌های یک مدیر موفق می‌باشد. جهت دست یافتن به این هدف، روش‌های زیر پیشنهاد می‌شوند:
۱) شناخت و درک کارمند
▪ گوش دادن به حرف‌ها و گفت‌وگو با کارمند
بسیاری از مشکل‌های کارمندان را می‌توان از راه گوش دادن به آنان و گفت‌وگو حل کرد تا بتوانند کار خود را بهتر انجام دهند.

4 صفحه

 

رازهاي تعالي سازماني

رازهاي تعالي سازماني
امروزه مطالب فراواني پيرامون مديريت دانش در سازمانها مطرح مي گردد. تاكيد اكثر اين مطالب استفاده از فناوري اطلاعات در كسب، ذخيره و تسهيـم اطلاعات است. اما يك سوال اساسي تر وجود دارد. ما چگونـه مـــــي توانيم به دانش دنيا كه واقعاً در تحقق نتايج مهم موثر است مجهز شويم؟ فكر بهترين عملكرد (BEST PRACTICE) طي دهه 80 و 90 به شهرت رسيد. اما در حقيقت بسيـــاري از موفق ترين روش شناسي ها ناموفقند. رسم بر اين است كه ما نخست موضوعهايي را مشخص مي سازيم كه فكر مي كنيم سازمانها در آن عملكرد بالايي دارند و سپس زمينه را براي تحقق بهترين عملكرد فراهم مي سازيم. اين رويكرد، داراي ايرادات متعددي است. چنين الگوبرداري (BENCHMARKING) ممكن است سازماني را در بالاترين نقطه منحني عمر آن درست قبل از مرحله افول متوقف سازد. تاكيد عمده اين الگو اغلب اوقات بر عملكرد شركتهاي بزرگ است كه ممكن است

مقاله زنان در عرصه مديريت

زنان در عرصه مديريت
چكيده
در اين مقاله به اشتغال زنان به عنوان مدير در كشور پرداخته شده است. برخي اطلاعات آماري در اين زمينه ارائه مي‌شود و دو پرسش در خصوص اشتغال زنان در عرصه مديريت مطرح مي‌گردد و براساس پژوهش‌هاي انجام شده به آنها پاسخ داده مي‌شود. در پايان تعدادي راهكار براي فراهم آوردن زمينه اشتغال زنان در پست‌هاي مديريتي ارائه مي‌شود.
منبع : روزنامه همشهري،‌ يكشنبه 27 شهريور 1384، سال سيزدهم، شماره 3803، صفحه 10.
توضيح : اين مقاله در منبع مذكور با عنوان مديريت زنان ارائه شده است كه در اينجا با هدف اشاره دقيق به موضوع مقاله، عنوان مشخص‌تري براي آن در نظر گرفته شده است.
كليدواژه : زنان؛ مديريت؛ مديران زن؛ زنان مدير

11 صفحه

مقاله در مورد رهبری در مدیریت سازمان

رهبری در مدیریت

تعریف : رهبران سرآمد چشم انداز و مأموریت سازمان را تدوین و زمینه دست یابی به آنهارا تسهیل می کنند . آنها ارزش ها و سیستم هایی را که برای موفقیت پایدار سازمان مورد نیازند ایجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های تغییر و تحول سازمان ، آنها ثبات در مقاصد را حفظ می کنند . هر جا که لازم باشد ، این رهبران قادر به تغییر جهت گیری سازمان و ترغیب کارکنان به پیروی از آن هستند .

مقاله نمودار شش سیگما

6 سیگما: تحقیق و کاربرد
پروفسور جیجوآنتونی و دکتر مانیش کومار
فهرست
فهرست نویسندگان و عوامل همراه و تأثیرگذار
تشکر و قدردانی – مقدمه ای بر کتاب
1- آیا اندازه برای اجرای 6 سیگما اهمیت زیادی دارد؟
خلاصه – مقدمه – مروری بر منابع – روش تحقیق – روش و فرایند نمونه گیری – یافته های حاصل از تحقیق – نتیجه گیری – منابع
2- 6سیگما: توجه به پتانسیل ها و چالش های آینده
خلاصه – مقدمه
تکامل روش 6سیگما
تفاوت های اصلی و کلیدی بین لین و 6سیگما
مزایا و معایب LSS – تحقیق – فرصت ها و آینده – نتایج مقاله – منابع
3- اجرای تولید لین: تحقیقات موردی در شرکت های غیر تکراری ایتالیا
خلاصه – مقدمه – مروری بر منابع و اهداف تحقیق – مدل و روش تحقیق – نتایج عملی تحقیقات موردی – نتایج و پیشرفت های آینده – منابع
4- تفاوت های یک مدل پایدار 5S برای استفاده با پروژه های لین و یا 6سیگما
خلاصه – مقدمه – نیاز بازار
3-4- ارزیابی کاربرد نرم افزار – توسعه حسابرسی پایداری 5S – برهان آزمون مفهومی – آنالیز داده ها – نتایج و توصیه ها – منابع
5- تأثیر 5S بر روی فرهنگ سازمانی: تحقیق موردی
چکیده – مقدمه – مروری بر منابع – روش – نتایج – نتیجه گیری – منابع
6- کاربرد طراحی بر روی فرایندهای 6سیگما برای طراحی یک توربین هوایی – گازی
خلاصه – مقدمه – تعریف – تعیین ویژگی ها – بهینه سازی
اصلاح – کاربرد DFSS برای یک دیسک توربین HP- نتایج – منابع
7- ایجاد یک فرایند توسعه محصول و تلفیق DFSS، در XYZ
خلاصه – مقدمه – XYZ و نیاز به طراحی برای 6سیگما – تلفیق در مقابل طراحی حاصل از پروژه برای 6سیگما
نیازهای به فرایند توسعه محصول جدید – توسعه برای 6سیگما در XYZ – فرایند در نقشه – زیرساخت های DFSS در XYZ – بحث – نتایج – منابع
8- 6سیگما در فرایند اجرایی – کاربردهایی که تا کنون انجام شده است
خلاصه – مقدمه – مروری بر منابع – روش و تحقیق موردی
نتایج – عوامل موفقیت بحرانی – اجرای مدیریتی – نتایج – منابع
9- نقش مورد انتظار حسابداری مدیریت در 6سیگما – روش شناسی: شواهد موردی
خلاصه – مقدمه – روش تحقیق – یافته ها – نتایج – منابع
10- چه عاملی سبب موفقیت لین / 6سیگما می گردد
خلاصه – مقدمه – سه عنصر موفقیت لین / 6سیگما – مدل بهبود وضعیت آزمایشی – تحقیق موردی – نتیجه – منابع
11- افزایش و بهبود روش حل مسئله 6سیگما، با استفاده از روش سیستم های نرم
خلاصه – مقدمه – دیدگاه های انتقادی مربوط به 6سیگما – حل مسئله – روش سیستم های نرم – نتایج – منابع
12- تلفیق 6سیگما و مدیریت زنجیره پشتیبانی سبز
خلاصه – مقدمه - 6سیگما – مدیریت زنجیره پشتیبان سبز – حوزه تحقیقات بالقوه 6سیگما و مدیریت زنجیره پشتیبان سبز - 6سیگمای سبز حاصل از موارد گوناگون – نتیجه گیری – منابع

326 صفحه

رشد استراتژیک از طریق بازارهای خارجی

رشد استراتژیک از طریق بازارهای خارجی
مقدمه
شرکتهای بین المللی در زمینه هماهنگی و کنترل فعالیتهای شعب، واسطه ها و زیر مجموعه های خارجی خود با مشکل مواجه هستند. گاهی اوقات صادرکنندگان حتی نمی دانند که محصولاتشان در کدام کشور به فروش میرود. پراکندگی جغرافیایی زیاد شعب شرکت امر هماهنگی و کنترل را به اندازه کافی دشوار می کند، ولی وقتی دفاتر فروش، بازاریابی و حتی مراکز تولید هم هزاران کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند برنامه ریزی و کنترل متمرکز و قوی فعالیتها بسیار سختتر می شود. در چنین شرایطی عدم تمرکز در برخی تصمیم گیری ها اجتناب ناپذیر، است حتی زمانیکه مدیریت یک استراتژی واحد را برای همه بخشهای عملیات ترجیح می دهد و مسئولیتهای هماهنگی و برنامه ریزی را به بالاترین سطوح مدیریت واگذار می کند.

طراحی و برنامه ریزی منابع و امكانات ساخت و تولید

«طراحي و برنامه ريزي منابع و امكانات ساخت و توليد»
طراحي و برنامه ريزي منابع و امكانات ساخت و توليد (MRPII) را مي توان بعنوان روشي براي طراحي و برنامه ريزي مديريتي، اجرا و كنترل فعاليت توليدي تعريف كرد. MRPII توسط شركتهاي توليد كننده ابداع و اختراع شد اما در اكثر صنايع غير توليدي نظير صنايع خدماتي و توزيع كننده نيز عموميت يافته است. MRPII در يك حلقه بسته يا حلقه اي داراي فيدبك (پسفورد) بصورت يكپارچه درآمده و در پيش بيني تقاضا، برنامه ريزي توليد و زمانبندي توليد و كنترل فعاليت توليدي بكار گرفته مي شود. MRPII فلسفه اي براي طراحي و برنامه ريزي قانوني و رسمي است كه يك چهارچوب كاري براي يكپارچه سازي و بكارگيري جزئيات مديريتي را در اين كتاب ارائه كرده است.

يك مدل تصادفي مربوط به تصميمات استراتژيك

«يك مدل تصادفي مربوط به تصميمات استراتژيك»
مقدمه:
دراين فصل مطالب ارائه شده در فصول گذشته را براي ارائه و تهيه مدل تصادفي مورد تحليل قرار مي‌دهيم. در اين رابطه متغيرهاي تأثيرگذار و مهم را در مدل بررسي كرده و مي‌توان ميزان خطرپذيري را با توجه به متغيرهاي اطلاعاتي و نحوه بر هم كنش و اثر متقابل آنها تحليل مي‌كنيم.
ـ مدل تصادفي: تصميمات استراتژيك
ما تلاش مي‌كنيم عوامل تأثيرگذار در تصميم‌گيري را برحسب متغيرها تهيه كرده و ارتباطات بين آنها را تعيين كنيم. تلاش‌ها در جهت ارائه و تكميل مدل يكپارچه و پيشرفته است. اين امر با درنظر گرفتن متغيرهاي مهم و تأثيرگذار در چهار فهرست قابل ارائه است كه اين موارد داراي ويژگيهاي مشتركي هستند. اين موارد بشرح زير هستند.

مقاله طرح ریزی توزیع نیازمندی ها

« طرح ریزی توزیع نیازمندیها »
   طرح ریزی توزیع نیازمندیها ((DRP اولین بار بعنوان یک روش فنی برای طرح ریزی عملیاتهای توزیع و پخش شرکتهای تولیدی ارائه و مورد توجه قرار گرفت. بعنوان یک نتیجه تجربی که توسط این روش در شرکتهای تولیدی بدست آمد DRP می توانست برای اکثر انواع و نمونه های عملیاتی توزیعی و پخش و فرآیند های مرتبط بکار گرفته شود. DRP امکان هماهنگ کردن سیاستهای کاری سازمانها و شرکتهای چند گانه را فراهم کرد، حتی در مواردی که عملیاتهای تولیدی و توزیع در سازمانها و شرکتهای مختلف و متفاوت یا توسط ساختارهای مشارکتی (بصورت اشتراکی) انجام می شوند. ایده و طرح DRP فعال کننده و محرک زنجیر(supply-chain) است که در آن مسأله اصلی برقراری توازن و تعادل دارائی و هزینه های اجرای عملیات در حالی است که بتوان سرویس دهی مطلوب در سطح کل جهان را به مشتری ارائه داد.


آخرین ارسال شده های آرشیو مقالات مدیریت

آخرین مطالب سایت

دانلود اپلیکیشن وب سایت دانش پلاس

سفارشات انجام انواع پروژه های دانشجویی

دریافت مقالات دلخواه شما

از طریق نرم افزار اندروید دانش پلاس

نرم افزار اندروید دانش پلاس

ضمانت پرداخت

سفارشات تلفنی

کاربران گرامی دانش پلاس توجه داشته باشید در صورت نبودن مقاله ی مرتبط با موضوع شما می توانید با شماره تماس و آی دی تلگرام زیر در ارتباط باشید تا در صورت امکان برای شما فراهم کنیم . 

شماره تماس:09384211635

آی دی تلگرام: maleki70@

Scroll to top