صفحه اصلی     قوانین سایت     راهنمایی پرداخت آنلاین     درباره ما    ارتباط با ما


 7 روز هفته ، 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم . آی دی تلگرام : maleki70@    ایمیل ما  :   sefareshweb@gmail.com   شماره تماس : 09384211635

 

دانش پلاس

دانش پلاس مرجع دانلود مقالات، پروژه، پایانامه ،جزوه، پاورپوینت، گزارش کارورزی،در رشته های مختلف

 

 

فساد اداري و شيوه‌هاي كنترل آن

چكيده مقاله
در اين تحقيق، فساد اداري در مفهوم كلان خود به مجموعة رفتارهاي آن دسته از كاركنان بخش عمومي اطلاق مي‌شود كه در جهت تامين خواسته‌هاي فردي خود، عرف و قوانين پذيرفته شده را ناديده مي‌گيرند. بنابراين فساد اداري طيف گسترده‌اي از رفتارها را شامل مي‌شود. بدنة اصلي اين تحقيق حاصل بررسي گستردة منابع موجود در اين زمينه بوده و نيز نتايج تحقيقات ميداني نگارنده كه در سال جاري انجام پذيرفته در زمينة مهم‌ترين علل و مؤثرترين روشهاي كنترل فساد اداري ارائه شده است. در پايان نيز براساس مدل عرضه و تقاضاي فساد، روشهايي به منظور كنترل اين پديده ارائه شده است.

26 صفحه

 

فنون تجزيه و تحليل سيستمها

فنون تجزيه و تحليل سيستمها
متداولترين فنون و تکنيکهايي که آناليست را در زمينه بهبود وضع فعلي و پيشنهاد وضع آتي ياري مي دهند عبارتند از:
¡    بررسي تقسيم کار
¡    بررسي جريان کار
¡    بررسي جا و مکان
¡    کنترل فرمها
¡    کنترل اسناد و سيستمهاي بايگاني
¡    اندازه گيري کار
¡    برنامه ريزي شبکه اي ( پرت , سي پي ام , پي دي ام )
تعريف جدول تقسيم کار

 

مقاله فناوری اطلاعات

1- تعريف فناوري اطلاعات
فناوري اطلاعات عبارتست از كاربرد رايانه‌ها و ديگر فناوري‌ها براي كار با اطلاعات. در اينجا هر گونه فناوري اعم از هر گونه وسيله يا تكنيك مد نظر است. عموماً در فناوري اطلاعات به اشتباه، كار با اطلاعات تنها از طريق فناوري‌هاي رايانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است. بايد توجه داشت كه واژه فناوري عبارتست از مطالعه چگونگي استفاده از ساخته‌هاي بشري در دستيابي به اهداف و مقاصدي مانند ارائه محصولات و خدمات؛ اين واژه تنها به خود مصنوعات بشري اشاره نمي‌كند.

 

2- كاربرد‌هاي فناوري اطلاعات
(1) سيستم‌هاي اطلاعات

(2) كار با رايانه به صورت شخصي1

(3) علم و پژوهش

(4) كنترل فرايند يا وسيله

 

تحلیل و طراحی سیستم انبار شرکت تولیدی بالین تک

مقدمه:
مکانی را که برای مکانیزاسیون انتخاب کرده ام شرکت تولیدی باسین تک می باشد که در سال 1381 تأسیس گردیده است. در چند سال اخیر مسئولین این شرکت خصوصی به فکر مکانیزاسیون کلیه قسمتها افتاده اند و پس از برآورد هزینه ها ابتدا تصمیم گرفتند قسمتهای مهم را مکانیزاسیون کنند و قسمتهای دیگر را مثل انبار را به زمان دیگر موکول کنند. درخواست کالا توسط هر بخش عملیاتی باید طی مراحل زیر انجام بپذیرد.
1) تکمیل 3 فرم سفید، آبی و زرد توسط درخواست کننده
2) فرستادن فرم به دفتر کنترل موجودی برای تأیید
3) بعد از تأیید دفتر کنترل موجودی ارسال فرمها به انبار



 فهرست فصل ها:
فصل اول: فاز برنامه ریزی (Plannina) .....................................................................................

فصل دوم: فاز تحلیل داده ها (Analysis)....................................................................................

فصل سوم: فاز طراحی(Design)................................................................................................

 

 

طراحي و محاسبه شاخص هاي اندازه گيري بهره وري در معاونت توسعه مديريت و منابع

طراحي و محاسبه شاخص هاي اندازه گيري بهره وري در معاونت توسعه مديريت و منابع


 
مقدمه :
بهره وري اگرچه از ديرباز براي انسانها آشنا بوده است، ليكن مطالعات مرسوم و علمي درخصوص بهره وري مربوط به گذشته نزديك مي باشد.
هرچند اولين تلاش علمي در جهت معرفي بهره وري از قرن 18 توسط آدام اسميت در كتاب ثروت ملل آغاز شد و بهره وري را تقسيم كار براي افزايش كارآيي نام برد، ليكن امروزه بهره وري از يك سنجش صرفاً كمي و داشتن يك معيار يا محك جلوتر رفته و به يك فرهنگ عمومي تبديل شده است. در حال حاضر تعاريف مختلفي براي بهره وري ارائه شده است. ازجمله اينكه Clque «كلاگ» معتقد است سطح بالاي زندگي مرهون بهره وري بالاي اقتصاد است و Goldner (گلدنر) و Stenier (اشتانير) كه تحقق دستمزد بيشتر و ساعات كار كمتر را حاصل افزايش سطح بهره وري مي دانند.

 

طرح اتوماسيون اداري مرحله اول (دبيرخانه و بايگاني)

طرح اتوماسيون اداري
مرحله اول (دبيرخانه و بايگاني)

فهرست مندرجات


1- مقدمه    1
2- تعريف پروژه    2
3- اهداف پروژه    2
4- مراحل انجام كار    2
1-4- انتخاب نرم‏افزار    3
2-4- تشكيل كميته راهبري    3
3-4- شناخت و برنامه‏ريزي    4
4-4- برنامه زمان‏بندي سيستم اتوماسيون اداري    6
5-4- آموزش    7
6-4- نصب و راه‏اندازي    7
7-4-پشتيباني    8
5- اقدامات انجام شده (درصد پيشرفت)    9

 

طبقه بندی سیستم ها، بولدینگ

طبقه بندی سیستمها
طبقه بنديهاي مختلفي از سيستمها وجود دارد که در اين جا سه نمونه از آن ذکر مي شود :
الف -  طبقه بندي رفتاري
در اين طبقه بندي از دو معيار هدف و روش رسيدن به هدف ، استفاده مي گردد . بر اين اساس چهار نوع مشهور از سيستمها تعريف مي گردد :
1.      سيستم حافظ حالت (State-Maintaining System) سيستمي است که نه هدف و نه روش رسيدن به هدف را خودش انتخاب نمي کند بلکه از قبل در ساختار آن گنجانيده شده است .

 

مقاله قدرت انتقـاد سـازنده

قدرت انتقـاد سـازنده
مقدمه:  

انتقاد؛ پیچیده، مهم و ضروری است. باید به یاد داشت که هیچ شغلی، از انتقاد معاف نیست. انتقاد در کار، وجه مشترک همه¬ی ما است که نتایج مطلوب تر را همراه دارد.
انتقاد وسیله¬ای است برای انگیزش، آموختن، توسعه، آموزش و ایجاد روابطی قوی، تبادل اطلاعات، تاثیر گذاشتن و برانگیختن. برای بهره-مندی از نتایج سحرانگیز "انتقاد"، شیوه¬ی عملی آن را در قالب بیست توصیه تنظیم و جهت استفاده تقدیم می¬دارد.
اول: استقبال از انتقاد: هر شغلی، انتقاد به همراه دارد . فرقی نمی¬کند که شما رییس جمهور، معلم، بانکدار و یا مامور دولتی باشید. کار شما به هر حال انتقاداتی در پی داشته و شما باید با روحیه¬ای مثبت از انتقاد استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کار خود استفاده کنید.

قیمت گذاری دارایی سرمایه ای

قیمت گذاری دارایی سرمایه ای :
قيمت گذاري دارايي هاي سرمايه اي به خصوص سهام در فرآيند سرمايه گذاري در اين اوراق از مهمترين مسايل سرمايه گذاران و فعالان در بازار سرمايه است . بدين جهت پژوهشگران علاقمند هستند ضمن قيمت گذاري دقيق سهام به پيش بيني بازدهموردانتظارخود بپردازند. مدلهاي قيمت گذاري سرمايه اي از رو شهاي متداول قيمت گذاري سهام است.
اهمیت موضوع:
اصولاً سرمايه گذاريها به جهت نوسان پذيري كه در بازده آن ها ايجاد مي شود ؛ داراي ريسك هستند. اقتصاددانان مالي الگوهاي متفاوتي را براي اندازه گيري ريسك ارايه دادند.
نظريه بازار سرمايه با بسط و تعميم نظريه پرتفوي، مدلي را براي قيمت گذاري دارايي ها ي ريسك دار استخراج ميكند. خروجي نهايي اين نظريه، به نام مدل قيمتگذاري داراييهاي سرمايه اي، اين امكان را فراهم ميسازد تا نرخ بازده هر دارايي ريسك دار تعيين شود.

جزوه تئوریهای مدیریت

انواع تئوری های مدیریت

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: كليات
1-1-    مقدمه
2-1- تاريخچه شركت هما
فصل دوم: مروري بر سيستم مديريت مشاركتي
1-2-    مقدمه
2-2- استفاده از سيستم پيشنهادات
3-2- طريقه ارائه پيشنهادها و رسيدگي به آنها …
4-2- ترقي و تعالي كارگران …
5-2- مهم ترين خصوصيات روش مديريت مشاركتي …
6-2- گروههاي كنترل كيفيت …
7-2- توضيح لازم درباره گروهها …
8-2- پاداش هاي نقدي و غير نقدي
9-2- سيستم پيشنهادات در گروههاي كنترل كيفيت
10-2- منافع گروههاي كنترل كيفيت براي مديران
11-2- وضعيت هاي جديد و لزوم تطبيق كارگران
فصل سوم: تجزيه و تحليل سيستم مديريت مشاركتي، اصول و مراحل آن
1-3-    مقدمه

جزوه رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده
تئوری مطلوبیت نهائی
در این بخش با استفاده از مفهوم مطلوبیت نحوه تصمیم گیری یک مصرف کننده برای خرید یک کالا بررسی می شود.
یک مصرف کننده، شخص با خانواری است که کالاها و خدمات را به منظور ارضای خواسته ها و نیازهایش خریداری می کند و در بیشتر حالات مصرف کنندگان افرادی هستند که کالاها و خدمات را برای ارضای شخصی خود می خرند، مثل خرید یک بستنی یا یک اتومبیل. هم چنین وقتی یک فرد یک کالا را برای شخص دیگری می خرد مثل خرید بلیط سینما برای دوست خود یا خرید یک هدیه برای والدین خود، در این هنگام نیز او یک مصرف کننده می باشد. در تعریف تقاضا، عبارت خانوار نیز معادل مصرف کننده است.

رفتار سازمانی در مدیریت (2)

رفتار سازمانی
مقدمه
تاكنون با مفاهيمي نظير سازمان و فرهنگ سازماني آشنا شده‌ايم اكنون مي‌خواهيم ببا مبحث جديدي بنام جو سا زماني اشنا شويم . زماني كه صحبت از جو مي شود تصوري از جو كرده زمين كه ما را همچون هاله اي در بر گرفته به اذهان متبادر مي گردد.
در گفتگو هاي روزانه بين همكاران واژه هايي نظير جو متشنج فلان اجتماع يا جو مسموم فلان گروه و يا جو بد حاكم در فلان اداره يا كلانتري كرارا بكار برده مي شود.
از نظر لغوي كلمه جو عبارت است از اطراف و يا انچه كه بر چيز ديگري احاطه دارد(فضا ما بين زمين وهوا اسمان)
گرچه مفهوم جو سازمان به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است اما توافق كلي براي مفهوم و سازه ان وجود ندارد در هر صورت معناي جو سازمان هر انچه كه باشد مي توان به ان چيزي اشاره نمود كه اطراف سازمان را در بر گرفته است بطور مشروح راجع به ان بحث خواهيم نمود.

رفتار سازمانی در مدیریت

رفتار سازمانی
● عناصر رفتار سازمانی
▪ فرهنگ:
● مدل‏های رفتار سازمانی
‏۱) مدل استبدادی
۲) مدل مراقبتی
۳) مدل حمایتی
۴) مدل مشاركتی
● سیستم‏های اجتماعی فرهنگ و فردگرایی
 
▪ فرهنگ:

▪ فردگرایی:
● بهبود سازمانی‏
● كیفیت عمر كاری
▪ توسعه شغلی:
۱)  شناسایی وظیفه:

زمينه هاي بنيادي مديريت تحول

زمينه هاي بنيادي مديريت تحول
مقوله مديريت تحول هرچند كه بحثي نو و تازه در رشته مديريت است، با اينحال در دو دهه گذشته الگوها و روندهاي آن به شكل شتابنده اي با دگرگوني اساسي روبرو شده است. دهه 1980 ميلادي را به ويژه مي توان دوره نوآوري ها و سمت گيري هاي بي پيشينه براي مديريت تحول دانشت.
اين دوره شاهد پديدار شدن روندهاي برجسته و بدون پيشينه اي در زمينه هاي ساختاري، عملياتي و ارائه خدمات سازماني بود.
فرهنگ سازماني و روند گروهي دو مقوله بنيادي استراتژي هاي تحول سازماني در زمان حاضر را تشكيل مي دهند.
ساختار گروهي: گرايش نوين مديريت
9 صفحه

رمز موفقيت ماتسوشيتا، مؤسس شركت پاناسونيك

رمز موفقيت ماتسوشيتا، مؤسس شركت پاناسونيك
نوع مطلب : مقاله
شماره سريال : 476128333
عنوان مقاله رمز موفقيت ماتسوشيتا، مؤسس شركت پاناسونيك
 


آخرین ارسال شده های آرشیو مقالات مدیریت

آخرین مطالب سایت

دانلود اپلیکیشن وب سایت دانش پلاس

سفارشات انجام انواع پروژه های دانشجویی

دریافت مقالات دلخواه شما

از طریق نرم افزار اندروید دانش پلاس

نرم افزار اندروید دانش پلاس

ضمانت پرداخت

سفارشات در صورت نبودن مقاله

کاربران گرامی توجه داشته باشید در صورت نبودن مقاله ی دلخوا می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید .

شماره تماس:    09384211635

آی دی تلگرام :  maleki70@

Scroll to top